Wat willen we?
0.1 Goed bestuur |
---|
Inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers voelen zich optimaal betrokken bij de totstandkoming van ons beleid en zijn tevreden over de kwaliteit van ons bestuur. |
Beleidsindicatoren (verplicht)
Naam | Jaar meting | Gelderland | Zevenaar | Werkelijk 2012 | Werkelijk 2016 | Begroting 2022 | Begroting 2025 |
---|
Apparaatskosten (in € per inwoner)
Toelichting | 6,40 | 6,40 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
De beleidsindicatoren van dit programma (apparaatskosten, bezetting, externe inhuur, formatie en overhead zijn niet opgenomen op waarstaatjegemeente.nl. Daarom zijn niet alle waardes gevuld. |
Bezetting (aantal Fte per 1.000 inwoners)
Toelichting | 6,50 | 6,50 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
De huidige bezetting op 31-12-2020 bedraagt 282 fte, uitgedrukt per 1.000 inwoners. De bezetting blijft naar verwachting stabiel, door uitstroom en een aantal moeilijk in te vullen vacatures. |
Externe inhuur (kosten in % totale loonsom en inhuur externen)
Toelichting | 23,50 | 22 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Het gaat hier om de totale inhuur als % van de loonsom; landelijk komt deze indicator in onze gemeentegrootteklasse uit op ± 19%. De externe inhuur is als gevolg van inhuur op projecten en vacatures in de reguliere formatie hoger dan het landelijk gemiddelde. In verband met het tijdelijke karakter van projecten zetten wij tijdelijke capaciteit (lees: inhuur derden) in op projecten. |
Formatie (aantal Fte per 1.000 inwoners)
Toelichting | 7,38 | 7,38 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
De vastgestelde formatie per 31-12-2020 is 324 fte. In deze indicator wordt de formatie uitgerekend per 1.000 inwoners. |
Overhead (in % van totale lasten)
Toelichting | 9 | 9 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Het totaal van de loonkosten, kosten van ICT, P&O, facilitaire zaken, huisvesting en overige overhead wordt uitgedrukt in een % van de totale lasten. |
0.2 Dienstverlening en gemeentelijke organisatie |
---|
We willen een optimale dienstverlening realiseren door ons te richten op de drie focuspunten ‘Service op Maat, Verbindend en Gastvrij’ uit onze dienstverleningsvisie ‘Samen Sterker’. We maken dit concreet door meetbare doelstellingen te bepalen en willen onze dienstverlening aan de hand hiervan meten en verbeteren. Het is ons doel onze dienstverlening de komende jaren verder vorm te geven en te versterken. Wij willen onze gemeentelijke organisatie op orde hebben, moderniseren en vernieuwen. |
0.3 Financieel beleid |
---|
We willen een gezonde en solide financiële positie en huishouding. Dit betekent een begroting die structureel en reëel sluitend is en waarbij risico’s zijn afgedekt. |